Vario LF2R.E

 

Vario LF2 je typ české, částečné nizkopodlažní, dvoučlánkové tramvaje. Vyvinut byl firmami Pragoimex, a. s.Krnovské opravny a strojírny s. r. o. (KOS) aVKV Praha, s. r. o., které vozy tohoto typu vyrábí ve spolupráci s Dopravním podnikem Ostrava.

Protože Vario LF2 je již třetím zástupcem řady částečně nízkopodlažních vozů s otočnými podvozky (po standardním typu Vario LF a tříčlánkovém vozu Vario LF3), je, podobně jako předchozí typy, označován nadšenci zabývajícími se tramvajovou dopravou jako „dvojwana“ nebo (= dvoučlánková „wana“; „wana“ = Vario LF).

 

Konstrukce

 

Konstrukčně vychází LF2 z předchozích modelů LF a LF3. Jedná se o jednosměrný šestinápravový motorový tramvajový vůz, který kapacitně konkuruje vozům Škoda 03T a nahrazuje tak zastaralé tramvaje Tatra K2. Vario LF2 se skládá ze dvou částí, které jsou navzájem spojeny kloubem, který je kryt přechodovým měchem. V pravé bočnici se nachází čtvery dvoukřídlé výklopné dveře pro cestující. Krajní dveře vedou do vysokopodlažní části vozu. Nízkopodlažní část, o výšce 350 mm nad temenem kolejnice (TK), se nachází v prostoru za oběma středními dveřmi a tvoří tak 43% celkové plochy tramvaje. V kloubu (nad středním podvozkem) je podlaha ve výši 860 mm nad TK, tedy stejně vysoko, jako v krajních částech vozu.

Vario LF2 je vybaveno asynchronní elektrickou výzbrojí TV Europulse (je umístěna na střeše) od firmy Cegelec, odpruženými otočnými podvozky Komfort apolopantografemDesign vozu vytvořil Ing. arch. František Pelikán.

Tramvaje Vario LF2 jsou dodávány jako nové vozy (označení Vario LF2.E), či jako rekonstrukce starších vozů typu K2 s použitím nových vozových skříní (označení Vario LF2R.E).

 

Technické parametry

 

  • Délka (bez spřáhel): 22,6 m                                                   
  • Šířka: 2,48 m                                                                                
  • Výška: 3,185 m
  • Hmotnost prázdného vozu: 31,5 t                                            
  • Místa celkem: 140                                              
    • k sezení: 46                                                        
    • ke stání: 94                                                            
  • Výkon motorů: 6 x 90 kW                                             
  • Max. rychlost: 65 km/h                                                

 

Souprava v bývalé točně Líšeň-Novolíšeňská   Vůz ve stanici Výstaviště hlavní vstup

 

Zdroj : Wikipedia.cz

Roamn Doležal